Senaste händelserna i detta spel
Någon fick alla rätt på nivå 2. 11-20 (Välj).
9 minuter sedan efter 51 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. 0-10 (Välj).
10 minuter sedan efter 39 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 0-10 (Välj).
24 minuter sedan efter 5 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 0-10 (Välj).
36 minuter sedan efter 1 minuts spelande.
En elev hade problem på nivå 1. 0-10 (Välj).
52 minuter sedan efter 21 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 1. 0-10 (Välj).
53 minuter sedan efter 21 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 5. 11-20 (Skriv talet).
1 timme sedan efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 4. 0-10 (Skriv talet).
1 timme sedan efter 60 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. 0-20 (Välj).
1 timme sedan efter 47 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 2. 11-20 (Välj).
1 timme sedan efter 33 sekunders spelande.
Lär dig hur man skriver siffrorna 0-20 på franska i detta spel.
Instruktioner till Siffror 0-20
Välj rätt alternativ i spelet. Ett enkelt och roligt sätt att lära sig siffrorna 0-20 på franska! Du måste välja rätt tal skrivet med text i de första nivåerna och på de sista ska du själv skriva talet.
1. 0-10 (Välj)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. 11-20 (Välj)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. 0-20 (Välj)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 21 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. 0-10 (Skriv talet)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.5. 11-20 (Skriv talet)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.6. 0-20 (Skriv talet)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 21 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.7. Siffer-memory (0 till 10)
Memory - Nivån innehåller 11 par (bestående av ord som paras ihop med andra ord), men det visas max 10 par per spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 10 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.8. Siffer-memory (11 till 20)
Memory - Nivån innehåller 10 par (bestående av ord som paras ihop med andra ord) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 10 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.9. Siffer-memory (0 till 20)
Memory - Nivån innehåller 21 par (bestående av ord som paras ihop med andra ord), men det visas max 18 par per spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 18 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Siffror 0-20. Maximala antalet poäng (9 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 9 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Siffror 0-20 kan du totalt få 9 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.Liknande spel
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 15 kommentarer om detta kunskapsspel.
N
12 februari 2024 12:35
H
29 september 2023 09:25
8 september 2023 08:20
Z
12 januari 2022 11:08
M
12 oktober 2020 22:33
L
31 juli 2019 18:51
A
15 februari 2019 08:24
R
31 maj 2018 21:27
T
9 mars 2018 09:39
B
16 mars 2017 09:06
E
7 december 2016 14:40
D
2 september 2016 10:31
M
27 januari 2016 17:07
M
16 december 2015 19:38
M
25 augusti 2015 21:55