Diamant AG7

Annons
1
1a, multiplikation & addition
Minnessiffra, ej tiotalsöverg., Frågor med fritextsvar
2
1b, multiplikation & addition
Minnessiffra, tiotalsövergång, Frågor med fritextsvar
3
2a
En faktor är ett tiotal, Frågor med fritextsvar
4
2b
En faktor är ett tiotal, Frågor med fritextsvar
5
3a, Öppna multiplikationer
En faktor är högst 5, Frågor med fritextsvar
6
3b, Öppna multiplikationer
Båda faktorer större än 5, Frågor med fritextsvar
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

En elev fick alla rätt på nivå 2. 1b, multiplikation & addition (Minnessiffra, tiotalsövergång).
2 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 1. 1a, multiplikation & addition (Minnessiffra, ej tiotalsöverg.).
2 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå 1. 1a, multiplikation & addition (Minnessiffra, ej tiotalsöverg.).
2 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 1a, multiplikation & addition (Minnessiffra, ej tiotalsöverg.).
2024-04-25 12:54 efter 12 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5).
2024-04-25 08:48 efter 3 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5).
2024-04-25 08:48 efter 33 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5).
2024-04-23 19:59 efter 50 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5).
2024-04-23 19:58 efter 35 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. 2b (En faktor är ett tiotal).
2024-04-23 19:57 efter 48 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. 2a (En faktor är ett tiotal).
2024-04-23 19:56 efter 24 sekunders spelande.
Annons

Diamant diagnos AG7 Generaliserad multiplikationstabell.

Spelet Diamant AG7

Instruktioner till Diamant AG7

• Att i huvudet utföra en multiplikation följt av en addition, vilket sker när man vid skriftlig multiplikation ska beräkna 7 ∙ 45. Den andra delmultiplikationen ger i det här fallet 7 ∙ 4 + 3 där 3 är minnessiffran från föregående delmultiplikation.
• Att multiplicera ett ental med ett tiotal.
• Att arbeta med öppna multiplikationsutsagor, vilket egentligen är en innehållsdivision.

1. 1a, multiplikation & addition (Minnessiffra, ej tiotalsöverg.)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. 1b, multiplikation & addition (Minnessiffra, tiotalsövergång)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. 2a (En faktor är ett tiotal)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. 2b (En faktor är ett tiotal)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

5. 3a, Öppna multiplikationer (En faktor är högst 5)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

6. 3b, Öppna multiplikationer (Båda faktorer större än 5)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Diamant AG7. Maximala antalet poäng (6 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 6 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Diamant AG7 kan du totalt få 6 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Liknande spel

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 3 - Årskurs 6
Spelskapare
Raderad användare
Uppdaterat
2022-10-27
Publicerat online
2020-02-21
Unikt id
10969
Sparat av
5-10 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3.5
Totalt 95
5
51
4
5
3
5
2
5
1
29

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!

Fler fördelar med plusmedlemskap