Talmönster med bildstöd (åk 1-3)

Annons
1
Hur ser hoppen ut?
0-20, Flervalsfrågor
2
Hur ser hoppen ut?
0-100, Flervalsfrågor
3
Skriv hur hoppen ser ut
0-20, Frågor med fritextsvar
4
Skriv hur hoppen ser ut
0-100, Frågor med fritextsvar
5
Vilket tal kommer sen?
0-20, Frågor med fritextsvar
6
Vilket tal kommer sen?
0-100, Frågor med fritextsvar
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

Någon hade problem på nivå 1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
11 timmar sedan efter 18 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 4. Skriv hur hoppen ser ut (0-100).
20 timmar sedan efter 5 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 6. Vilket tal kommer sen? (0-100).
21 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
En elev hade problem på nivå 6. Vilket tal kommer sen? (0-100).
21 timmar sedan efter 16 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 5. Vilket tal kommer sen? (0-20).
21 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
En elev hade problem på nivå 5. Vilket tal kommer sen? (0-20).
21 timmar sedan efter 26 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 5. Vilket tal kommer sen? (0-20).
21 timmar sedan efter 8 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 5. Vilket tal kommer sen? (0-20).
21 timmar sedan efter 14 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 5. Vilket tal kommer sen? (0-20).
21 timmar sedan efter 11 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 5. Vilket tal kommer sen? (0-20).
21 timmar sedan efter 18 sekunders spelande.
Annons

Hur långt är det mellan varje "hopp" på tallinjen? Vilket tal kommer sen?

Spelet Talmönster med bildstöd (åk 1-3)

Instruktioner till Talmönster med bildstöd (åk 1-3)

Talmönster med bildstöd i form av tallinje för elever i åk 1-3.

Träna på att se hur långt det är mellan varje "hopp" på tallinjen. Kom på vilket tal som kommer sen i talmönstret.

1. Hur ser hoppen ut? (0-20)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor (varav alla har bild), men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på svenska. Svaren har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. Hur ser hoppen ut? (0-100)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på svenska. Svaren har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. Skriv hur hoppen ser ut (0-20)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor (varav alla har bild), men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. Skriv hur hoppen ser ut (0-100)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

5. Vilket tal kommer sen? (0-20)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor (varav alla har bild), men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

6. Vilket tal kommer sen? (0-100)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Talmönster med bildstöd (åk 1-3). Maximala antalet poäng (6 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 6 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Talmönster med bildstöd (åk 1-3) kan du totalt få 6 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Liknande spel

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 1 - Årskurs 3
Spelskapare
Raderad användare
Uppdaterat
2023-11-09
Publicerat online
2020-03-10
Unikt id
11020
Sparat av
10-20 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3.9
Totalt 364
5
222
4
37
3
22
2
21
1
62

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
Det finns totalt 3 kommentarer om detta kunskapsspel.

Anonym
28 februari 2023 12:46
Jättebra spel som man kan inte hata det
Anonym
27 februari 2023 09:55
Bra spel jag rekommenderar det
Anonym
10 oktober 2022 11:13
jag tycker inte om hjärtanen.!

Fler fördelar med plusmedlemskap