Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 1. Hur mycket ökar det?.
7 timmar sedan efter 45 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 2. Skriv formel?.
16 timmar sedan efter 24 minuters spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 3. Nästa tal?.
2024-05-08 13:15 efter 3 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå 3. Nästa tal?.
2024-05-08 13:12 efter 1 minuts spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. Skriv formel?.
2024-05-08 13:11 efter 15 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå 4. Skriv formel!.
2024-05-08 13:11 efter 36 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 2. Skriv formel?.
2024-05-08 13:10 efter 18 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå 4. Skriv formel!.
2024-05-08 13:10 efter 2 minuters spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 4. Skriv formel!.
2024-05-08 13:10 efter 1 minuts spelande.
En elev hade problem på nivå 4. Skriv formel!.
2024-05-08 13:09 efter 2 minuters spelande.
Annons
Hur ökar figurerna och talserierna samt hur skrivs formeln?
Instruktioner till Mönster och formler
Hur ökar figurerna? Hur ökar talserierna? Spelar det någon roll vilken figur som är nr 1? Kan du klura ut en formel för figur n?
1. Hur mycket ökar det?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. Skriv formel?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. Nästa tal?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. Skriv formel!
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Mönster och formler. Maximala antalet poäng (4 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 4 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Mönster och formler kan du totalt få 4 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.Liknande spel
Mer från spelskaparen
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 1 kommentar om detta kunskapsspel.
15 mars 2024 12:54