Senaste händelserna i detta spel
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:04 efter 16 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:04 efter 14 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:03 efter 31 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:03 efter 15 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:02 efter 20 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:02 efter 31 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:01 efter 46 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:00 efter 35 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 3. OSI-modellen (Flerval).
2024-07-23 13:00 efter 12 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 2. Namnuppslagning-Wlan (Länka ihop).
2024-07-23 12:59 efter 2 minuters spelande.
Annons
"Protokoll och standarder - DNS och Namnuppslagning" och "Protokoll och standarder - WLAN".
![Spela Nätverksteknik Spelet Nätverksteknik](https://www.elevspel.se/bilder/spel/1682598158_11.png)
Instruktioner till Nätverksteknik
Första spelnivån har 13 frågor som berör innehållet i genomgångarna om "Protokoll och standarder - DNS och Namnuppslagning" och "Protokoll och standarder - WLAN".
Andra spelnivån är 11 frågor kring OSI-modellen.
Detta spelet riktar sig till de som vill lära sig mer om DNS och protokoll, men det rekommenderas att detta spel används i datorutbildning eller nätverksutbildning.
1. Namnuppslagning-Wlan (Flerval)
![Flervalsfrågor](https://www.elevspel.se/bilder/speltyper/MultipleChoice.png)
2. Namnuppslagning-Wlan (Länka ihop)
![Länka ihop](https://www.elevspel.se/bilder/speltyper/LinkUp.png)
3. OSI-modellen (Flerval)
![Flervalsfrågor](https://www.elevspel.se/bilder/speltyper/MultipleChoice.png)
4. OSI-modellen, memory (Lagren, namn till nummer)
![Memory](https://www.elevspel.se/bilder/speltyper/Memory.png)
5. OSI-modellen (Skriv själv)
![Frågor med fritextsvar](https://www.elevspel.se/bilder/speltyper/FreeInput.png)
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Nätverksteknik. Maximala antalet poäng (5 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 5 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Nätverksteknik kan du totalt få 5 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.Liknande spel
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 2 kommentarer om detta kunskapsspel.
I
18 januari 2021 16:40
G
26 mars 2020 17:29