Någon fick
alla rätt på nivå
4. Vilken känsla saknas?.
1 timme sedan efter 55 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Vilken känsla?.
1 timme sedan efter 32 sekunders spelande.
Någon fick
16 drag på nivå
2. Memory (Engelska - svenska).
1 timme sedan efter 58 sekunders spelande.
Någon fick
10 drag på nivå
1. Känslomemory (Emoji till engelska).
1 timme sedan efter 37 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
4. Vilken känsla saknas?.
4 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
4. Vilken känsla saknas?.
5 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Vilken känsla?.
5 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Vilken känsla?.
6 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
En elev fick
0 missar på nivå
6. Gissa känslan.
6 timmar sedan efter 7 sekunders spelande.
En elev fick
ut alla orden på nivå
5. Hitta känslorna (Svenska ledtrådar).
6 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Öva på att lära dig stava och läsa och komma ihåg känslor på engelska.
Instruktioner till Känslor
Spelet fokuserar på att träna stavning och läsförmåga samtidigt som det hjälper eleverna att lära sig olika känslor på engelska. Genom olika speltyper och utmaningar får eleverna möjlighet att stava och läsa känslor på engelska och hjälper eleverna att bygga upp sitt ordförråd och förbättra sin fonetiska medvetenhet. Det är ett spel som kan användas både i klassrummet och hemma för att komplettera elevernas språkinlärning.
1. Känslomemory (Emoji till engelska)
Memory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.
2. Memory (Engelska - svenska)
Memory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med andra ord) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.
3. Vilken känsla?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 5 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
4. Vilken känsla saknas?
Lucktext - Nivån innehåller 1 lucktext. I spelet får eleven 1 uppgift med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 3 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
5. Hitta känslorna (Svenska ledtrådar)
Bokstavsbräde - Nivån innehåller 6 ord och alla tränas varje spelomgång. Spelaren visas ett bräde bestående av bokstäver i ett rutnät och ska dra med muspekaren eller fingret över bokstäverna tills ordet hittats. Orden som ska hittas är förlagda på brädet som enradiga ord och de listas med dolda bokstäver bredvid ordbrädet. Klarar eleven att hitta alla efterfrågade orden har spelomgången vunnits. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta orden - och spelaren får försöka klara nivån igen.
6. Gissa känslan
Gissa ord - Nivån innehåller 6 ord, men det visas max 1 ord per spelomgång. Här gäller det för eleven att hitta det sökta ordet eller meningen genom att föreslå bokstäver från alfabetet. Om den föreslagna bokstaven finns i det efterfrågade ordet fylls bokstaven in på rätt plats i luckorna. Om bokstaven inte finns i ordet så smäller en ballong. Klarar eleven att gissa rätt bokstäver och hitta ordet innan alla 5 ballonger tar slut har spelrundan vunnits. På sista försöket aktiveras en knapp så att spelaren kan få en ledtråd till ordet som gissas. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas det rätta ordet - och spelaren får försöka klara nivån igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Känslor. Maximala antalet poäng (6 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 6 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Känslor kan du totalt få 6 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer