Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 1. 1-5 (Ingen tidsgräns).
3 timmar sedan efter 6 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. 1-10 (Max 60 sekunder).
6 timmar sedan efter 59 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. 1-5 (Ingen tidsgräns).
6 timmar sedan efter 39 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 1-5 (Ingen tidsgräns).
8 timmar sedan efter 6 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. 1-5 (Ingen tidsgräns).
17 timmar sedan efter 53 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. 1-5 (Ingen tidsgräns).
18 timmar sedan efter 33 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 6. 1-10 (Max 20 sekunder).
19 timmar sedan efter 38 sekunders spelande.
Någon fick 28 missar och 43 drag på nivå 7. 1-10 (Para ihop i memory).
19 timmar sedan efter 3 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. 1-10 (Ingen tidsgräns).
19 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 8. 1-10 memory (Max 60 sekunder).
19 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Lär dig att snabbt se antal och mängd med hjälp av prickar.
Instruktioner till Antal prickar
Ibland behöver eleven öva grunderna och det är exakt vad det här spelet går ut på. Dessa uppgifter efterfrågar antalet utifrån bilder med cirkulära svarta prickar som representerar detta nummer.
Att lära sig se antal upp till tio är en mycket viktig grund för den fortsatta matematikinlärningen.
Koppla samman siffran och antalet punkter eller prickar. Spelet riktar sig till elever som är i den tidiga inlärningen och övar mängduppfattning eller antalsuppfattning.
Skriv med siffror in antalet prickar som du ser i rutan.
Försök att bli så snabb som möjligt.
1. 1-5 (Ingen tidsgräns)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 5 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. 6-10 (Ingen tidsgräns)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 5 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. 1-10 (Ingen tidsgräns)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. 1-10 (Max 60 sekunder)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 60 sekunder (60 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.5. 1-10 (Max 30 sekunder)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 30 sekunder (30 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.6. 1-10 (Max 20 sekunder)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 20 sekunder (20 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.7. 1-10 (Para ihop i memory)
Memory - Nivån innehåller 10 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 10 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.8. 1-10 memory (Max 60 sekunder)
Memory - Nivån innehåller 10 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 10 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 60 sekunder (60 sekunder). Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i Antal prickar ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 8 kunskapspoäng genom att klara alla 8 nivåer.
I spelet Antal prickar kan du totalt få 24 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Liknande spel
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 4 kommentarer om detta kunskapsspel.
L
2 februari 2023 21:02
P
10 februari 2021 16:57
H
5 januari 2021 10:58
28 april 2016 10:59