Någon hade problem på nivå
1. 5 + __ (Tiokamrater).
2023-12-07 13:56 efter 5 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
3. 50 + __ (Hundrakamrater).
2023-12-07 13:19 efter 1 minuts spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
2. __ + 5 (Tiokamrater).
2023-12-07 13:18 efter 2 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. 5 + __ (Tiokamrater).
2023-12-07 13:16 efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå
7. ___ + 500 (Tusenkamrater).
2023-12-07 10:26 efter 50 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
6. 500 + ___ (Tusenkamrater).
2023-12-06 10:22 efter 51 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
6. 500 + ___ (Tusenkamrater).
2023-12-06 10:21 efter 1 minuts spelande.
En elev fick
alla rätt på nivå
5. Blandat (Tio/Hundrakamrater).
2023-12-06 10:19 efter 3 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
8. Blandat (Hundra/Tusenkamrater).
2023-12-06 10:15 efter 7 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
8. Blandat (Hundra/Tusenkamrater).
2023-12-06 10:07 efter 38 sekunders spelande.
Para ihop två tal så att summan blir svaret på frågan.
Instruktioner till Talkamraterna 10, 100, 1000
Du får se ett tal och ska sedan hitta det andra talet så att summan blir svaret på frågan.
1. 5 + __ (Tiokamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 12 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
2. __ + 5 (Tiokamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
3. 50 + __ (Hundrakamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
4. __ + 50 (Hundrakamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
5. Blandat (Tio/Hundrakamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
6. 500 + ___ (Tusenkamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
7. ___ + 500 (Tusenkamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
8. Blandat (Hundra/Tusenkamrater)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Talkamraterna 10, 100, 1000. Maximala antalet poäng (8 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 8 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Talkamraterna 10, 100, 1000 kan du totalt få 8 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer