Talkamraterna 10, 100, 1000

Annons
1
5 + __
Tiokamrater, Flervalsfrågor
2
__ + 5
Tiokamrater, Flervalsfrågor
3
50 + __
Hundrakamrater, Flervalsfrågor
4
__ + 50
Hundrakamrater, Flervalsfrågor
5
Blandat
Tio/Hundrakamrater, Flervalsfrågor
6
500 + ___
Tusenkamrater, Flervalsfrågor
7
___ + 500
Tusenkamrater, Flervalsfrågor
8
Blandat
Hundra/Tusenkamrater, Flervalsfrågor
Annons
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

Någon fick alla rätt på nivå 2. __ + 5 (Tiokamrater).
2 timmar sedan efter 3 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. 5 + __ (Tiokamrater).
2 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. 5 + __ (Tiokamrater).
2 timmar sedan efter 38 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 8. Blandat (Hundra/Tusenkamrater).
21 timmar sedan efter 38 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 7. ___ + 500 (Tusenkamrater).
21 timmar sedan efter 38 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. 500 + ___ (Tusenkamrater).
21 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 5. Blandat (Tio/Hundrakamrater).
21 timmar sedan efter 40 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. __ + 50 (Hundrakamrater).
21 timmar sedan efter 38 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. 50 + __ (Hundrakamrater).
21 timmar sedan efter 60 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 2. __ + 5 (Tiokamrater).
21 timmar sedan efter 43 sekunders spelande.

Para ihop två tal så att summan blir svaret på frågan.

Spelet Talkamraterna    10, 100, 1000

Instruktioner till Talkamraterna 10, 100, 1000

Du får se ett tal och ska sedan hitta det andra talet så att summan blir svaret på frågan.

1. 5 + __ (Tiokamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 12 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. __ + 5 (Tiokamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. 50 + __ (Hundrakamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. __ + 50 (Hundrakamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

5. Blandat (Tio/Hundrakamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

6. 500 + ___ (Tusenkamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

7. ___ + 500 (Tusenkamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

8. Blandat (Hundra/Tusenkamrater)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Talkamraterna 10, 100, 1000. Maximala antalet poäng (8 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 8 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Talkamraterna 10, 100, 1000 kan du totalt få 8 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Mer från spelskaparen

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 1 - Årskurs 9
Spelskapare
En användare (id 5467)
Uppdaterat
2014-03-01
Publicerat online
2014-03-01
Unikt id
460
Sparat av
10-20 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3.9
Totalt 443
5
276
4
34
3
30
2
18
1
85

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!

Fler fördelar med plusmedlemskap