Någon hade problem på nivå
1. Närmast före (Skriv talet).
23 minuter sedan efter 9 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Närmast före (Skriv talet).
15 timmar sedan efter 24 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Närmast före (Skriv talet).
18 timmar sedan efter 2 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Mellan (Skriv talet).
18 timmar sedan efter 3 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
2. Närmast efter (Skriv talet).
18 timmar sedan efter 6 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. Närmast före (Skriv talet).
18 timmar sedan efter 10 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Närmast före (Skriv talet).
18 timmar sedan efter 4 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Mellan (Skriv talet).
18 timmar sedan efter 26 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
2. Närmast efter (Skriv talet).
19 timmar sedan efter 35 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. Närmast före (Skriv talet).
19 timmar sedan efter 41 sekunders spelande.
Här övar eleven på talraden 0-20 och de talens grannar närmast före och närmast efter.
Instruktioner till Tal närmast före och efter
Här tränar eleven talraden 0-20. Tänk på vilket tal som är granne med talet, dvs. kommer närmast före, närmast efter samt mellan två tal.
1. Närmast före (Skriv talet)
Lucktext - Nivån innehåller 10 lucktext och alla tränas varje spelomgång. Lucktexternas ordning slumpas varje spelomgång. I spelet får eleven 10 uppgifter med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 4 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
2. Närmast efter (Skriv talet)
Lucktext - Nivån innehåller 10 lucktext och alla tränas varje spelomgång. Lucktexternas ordning slumpas varje spelomgång. I spelet får eleven 10 uppgifter med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 4 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
3. Mellan (Skriv talet)
Lucktext - Nivån innehåller 10 lucktext och alla tränas varje spelomgång. Lucktexternas ordning slumpas varje spelomgång. I spelet får eleven 10 uppgifter med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 4 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Tal närmast före och efter. Maximala antalet poäng (3 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 3 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Tal närmast före och efter kan du totalt få 3 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer