Någon fick
alla rätt på nivå
4. Planeterna steg 2 (Lucktext, fritext).
40 minuter sedan efter 21 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Planeterna steg 2 (Lucktext, flerval).
40 minuter sedan efter 26 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
3. Planeterna steg 2 (Lucktext, flerval).
40 minuter sedan efter 16 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
2. Planeterna steg 1 (Lucktext, fritext).
41 minuter sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. Planeterna steg 1 (Lucktext, flerval).
43 minuter sedan efter 28 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
4. Planeterna steg 2 (Lucktext, fritext).
49 minuter sedan efter 32 sekunders spelande.
En elev fick
alla rätt på nivå
3. Planeterna steg 2 (Lucktext, flerval).
50 minuter sedan efter 2 minuters spelande.
En elev fick
alla rätt på nivå
1. Planeterna steg 1 (Lucktext, flerval).
52 minuter sedan efter 3 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Planeterna steg 1 (Lucktext, flerval).
57 minuter sedan efter 13 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
4. Planeterna steg 2 (Lucktext, fritext).
1 timme sedan efter 4 sekunders spelande.
Rymden med lucktext. Välj rätt rymdord och uttryck som passar till texten.
Instruktioner till Rymden lucktext
Övar på kunskaper om rymden. Välj rätt ord och uttryck som passar till texten. Eleverna tränar på planeternas namn, rymdord samt läsförståelse.
1. Planeterna steg 1 (Lucktext, flerval)
Lucktext - Nivån innehåller 1 lucktext. I spelet får eleven 1 uppgift med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 3 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
2. Planeterna steg 1 (Lucktext, fritext)
Lucktext - Nivån innehåller 1 lucktext. I spelet får eleven 1 uppgift med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 3 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
3. Planeterna steg 2 (Lucktext, flerval)
Lucktext - Nivån innehåller 1 lucktext. I spelet får eleven 1 uppgift med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 3 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
4. Planeterna steg 2 (Lucktext, fritext)
Lucktext - Nivån innehåller 1 lucktext. I spelet får eleven 1 uppgift med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken
? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 3 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Rymden lucktext. Maximala antalet poäng (4 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 4 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Rymden lucktext kan du totalt få 4 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer