Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 1. Hur mycket ökar det?.
4 timmar sedan efter 33 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 2. Skriv formel?.
4 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 2. Skriv formel?.
6 timmar sedan efter 53 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 2. Skriv formel?.
6 timmar sedan efter 12 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Hur mycket ökar det?.
6 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Hur mycket ökar det?.
6 timmar sedan efter 3 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Hur mycket ökar det?.
6 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Hur mycket ökar det?.
6 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Hur mycket ökar det?.
7 timmar sedan efter 12 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 2. Skriv formel?.
7 timmar sedan efter 4 sekunders spelande.
Annons
Hur ökar figurerna och talserierna samt hur skrivs formeln?
Instruktioner till Mönster och formler
Hur ökar figurerna? Hur ökar talserierna? Spelar det någon roll vilken figur som är nr 1? Kan du klura ut en formel för figur n?
1. Hur mycket ökar det?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. Skriv formel?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. Nästa tal?
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. Skriv formel!
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i Mönster och formler ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 4 kunskapspoäng genom att klara alla 4 nivåer.
I spelet Mönster och formler kan du totalt få 12 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Liknande spel
Mer från spelskaparen
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 1 kommentar om detta kunskapsspel.
15 mars 2024 12:54