Talmönster med bildstöd (åk 1-3)

Annons
1
Hur ser hoppen ut?
0-20, Flervalsfrågor
2
Hur ser hoppen ut?
0-100, Flervalsfrågor
3
Vilket tal kommer sen?
0-20, Flervalsfrågor
Spara
Kommentera

Senaste händelserna i detta spel

En elev fick alla rätt på nivå 3. Vilket tal kommer sen? (0-20).
42 minuter sedan efter 4 minuters spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. Hur ser hoppen ut? (0-100).
46 minuter sedan efter 1 minuts spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
48 minuter sedan efter 3 minuters spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
2 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 3. Vilket tal kommer sen? (0-20).
2 timmar sedan efter 44 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. Hur ser hoppen ut? (0-100).
2 timmar sedan efter 13 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 2. Hur ser hoppen ut? (0-100).
2 timmar sedan efter 7 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
7 timmar sedan efter 38 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
21 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Hur ser hoppen ut? (0-20).
21 timmar sedan efter 29 sekunders spelande.

Hur långt är det mellan varje "hopp" på tallinjen? Vilket tal kommer sen?

Spelet Talmönster med bildstöd (åk 1-3)

Instruktioner till Talmönster med bildstöd (åk 1-3)

Talmönster med bildstöd i form av tallinje för elever i åk 1-3

Träna på att se hur långt det är mellan varje "hopp" på tallinjen. Kom på vilket tal som kommer sen i talmönstret.

Nivå 1 till 3

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - På varje nivå får du upp till tio frågor med eller utan bilder, video och ljud. Till varje fråga får du två eller tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för dig att hitta det rätta svaret. Om du gissar fel får du försöka igen, men du kommer inte att få några kunskapspoäng för den omgången.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Talmönster med bildstöd (åk 1-3). Maximala antalet poäng (3 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 3 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Talmönster med bildstöd (åk 1-3) kan du totalt få 3 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Liknande spel

Annons

Mer från spelskaparen

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 1 - Årskurs 3
Övar
Tallinje Talföljd Addition Subtraktion
Spelskapare
En användare (id 31147)
Uppdaterat
2020-03-10
Publicerat online
2020-03-10
Unikt id
11020
Sparat av
0-5 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3,5
Totalt 22
5
11
4
2
3
2
2
2
1
5

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!