En elev hade problem på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-02 12:58 efter 3 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-02 11:28 efter 24 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-02 08:48 efter 12 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-01 13:32 efter 16 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
3. Utelämnad produkt (Skriv).
2023-06-01 11:45 efter 43 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-01 11:44 efter 2 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-01 11:30 efter 40 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-01 11:12 efter 8 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-01 09:53 efter 3 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Med addition (Skriv).
2023-06-01 09:50 efter 46 sekunders spelande.
Uppgifter som liknar AG7 i Diamantenmaterialet. Olika typer av multiplikation.
Instruktioner till AG7 diamanten
Diagnosen omfattar tre grupper av uppgifter där
eleven ges möjlighet att visa att hon kan generalisera
sina kunskaper i multiplikationstabellen på olika sätt.
Med generalisering menas här tre olika saker:
• Att i huvudet utföra en multiplikation följt av en
addition, vilket sker när man vid skriftlig multiplikation
ska beräkna 7 · 45. Den andra delmultiplikationen
ger i det här fallet 7 · 4 + 3 där 3 är minnessiffran
från föregående delmultiplikation.
• Att multiplicera ett ental med ett tiotal.
• Att arbeta med öppna multiplikationsutsagor, vilket
egentligen är en innehållsdivision.
Det här handlar om förmågan att använda matematikens
uttrycksformer vilket förenklar beräkningar av
olika slag. Generalisering av multiplikationstabellen
utgör en central förkunskap vid huvudräkning.
1. Med addition (Skriv)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 15 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
2. Multiplikatio tiotal (Skriv)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 35 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
3. Utelämnad produkt (Skriv)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 4 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i AG7 diamanten. Maximala antalet poäng (3 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 3 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet AG7 diamanten kan du totalt få 3 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer