Senaste händelserna i detta spel
En elev fick alla rätt på nivå 6. + öppna utsagor (.
3 timmar sedan efter 39 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 5. + Öppna utsagor.
3 timmar sedan efter 50 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 4. +- Dubblor mm (Addera subtrahera).
3 timmar sedan efter 32 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 3. +3,+4 dubblor.
3 timmar sedan efter 34 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. +1-1, +2-2.
3 timmar sedan efter 41 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 1. +1+2.
3 timmar sedan efter 33 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 10. Ag 1 en extra (2a 2b uppg 13-18).
4 timmar sedan efter 21 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 10. Ag 1 en extra (2a 2b uppg 13-18).
4 timmar sedan efter 28 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. +- Dubblor mm (Addera subtrahera).
4 timmar sedan efter 55 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 13. Ag 1 öppna (3b uppg 31-36).
4 timmar sedan efter 50 sekunders spelande.
Du får träna på addition subtraktion med svar och tal mellan 0-10

Instruktioner till AG 1 Lilla plus och minus 1-10
Här får du träna på tal som liknar testerna i skolverkets Diamanttester. Målet är att kunna de utantill med flyt. De ska automatiseras så du inte behöver ta till fingrar eller andra strategier. Men i början behövs detta så klart. Utnyttja gärna tal du kan. Kan du att 3+3 =6 så blir 3+4 lätt det är en mer än sex dvs svaret är sju. Detta gör att hjärnan har något att hänga upp det på.
Jag har med TIOKOMPISAR som finns med i Ag3:1
Öppna utsagor i SUBTRAKTION finns inte heller med i Ag 1 (nivå 7)
Nivå 1, 3 till 6, 8 till 13

Spelskaparen kan ha tillåtit dig att få feedback på det du skriver. Det syns i så fall genom att textrutan du skriver i blir röd eller grön allt eftersom du skriver. Spelskaparen har också valt om det du skriver är skiftlägeskänsligt, dvs om det är viktigt med stora och små bokstäver. Detta kan också skifta mellan nivåerna och det märker du när du spelar en nivå. Du får skriva fel maximalt tre gånger per fråga. På fjärde försöket klassas frågan som felaktigt besvarad.
Nivå 2, 7

Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i AG 1 Lilla plus och minus 1-10. Maximala antalet poäng (13 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 13 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet AG 1 Lilla plus och minus 1-10 kan du totalt få 13 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.Liknande spel
Annons
Mer från spelskaparen
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 5 kommentarer om detta kunskapsspel.
A
12 september 2019 19:52
T
9 april 2019 06:47
K
17 september 2018 18:39
A
28 augusti 2017 22:14
B
27 augusti 2017 21:02