Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
17 timmar sedan efter 12 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
19 timmar sedan efter 6 sekunders spelande.
Någon fick 16 missar och 31 drag på nivå 3. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 8 par).
2025-10-22 13:17 efter 2 minuters spelande.
Någon fick 5 missar och 14 drag på nivå 2. Bildmemory, del 2 (Bild till tal, 6 par).
2025-10-22 13:15 efter 51 sekunders spelande.
Någon fick 7 missar och 16 drag på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
2025-10-22 13:14 efter 56 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 5. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 18 par).
2025-10-22 11:32 efter 55 sekunders spelande.
Någon fick 91 missar och 119 drag på nivå 5. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 18 par).
2025-10-22 11:32 efter 6 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 5. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 18 par).
2025-10-22 11:31 efter 9 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 4. Länka ihop bild till tal (10 länkar).
2025-10-22 11:30 efter 1 minuts spelande.
Någon fick 47 missar och 56 drag på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
2025-10-22 11:29 efter 1 minuts spelande.
Annons
Spelet tränar tal upp till 100 genom att visualisera talen med bilder i grupper om tiotal och ental.
Instruktioner till Tiotal och ental - visualisera
Alla tal visualiseras med bilder grupperade i tiotal och ental så att elever får en bättre taluppfattning och bättre ser talen framför sig.
Memorypelen går ut på att vända kort, försöka komma ihåg var de ligger och para ihop rätt tal med rätt bild som föreställer tiotal och ental. Sen finns det en spelnivå där eleven ska länka ihop bilderna med rätt tal.
1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par)
Memory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. Bildmemory, del 2 (Bild till tal, 6 par)
Memory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 8 par)
Memory - Nivån innehåller 8 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 8 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. Länka ihop bild till tal (10 länkar)
Länka ihop - Nivån innehåller 20 frågor (varav alla har bild), men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Spelarens uppgift är att länka ihop de 10 frågorna i de färgade rutorna med de mest passande svaren bland de vita rutorna. Varje färgad ruta kan bara länkas ihop med en vit ruta och tvärtom. Eleven får feedback på sina länkningar före inlämning och har 3 försök på sig att få alla länkar rätt. Det finns ingen tidsgräns. När eleven länkat alla rutor rätt har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta länkarna - och spelaren får försöka klara nivån igen.5. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 18 par)
Memory - Nivån innehåller 20 par (bestående av ord som paras ihop med bilder), men det visas max 18 par per spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 18 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i Tiotal och ental - visualisera ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 5 kunskapspoäng genom att klara alla 5 nivåer.
I spelet Tiotal och ental - visualisera kan du totalt få 15 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Liknande spel
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 9 kommentarer om detta kunskapsspel.
H
17 maj 2024 08:16
18 februari 2022 17:16
A
9 januari 2020 13:04
3 juni 2019 13:49
L
23 juli 2018 10:19
28 februari 2018 11:09
E
21 februari 2018 14:05
21 februari 2018 13:00
20 november 2017 09:15