Senaste händelserna i detta spel
Någon fick 36 drag på nivå 2. Bildmemory, del 2 (Bild till tal, 6 par).
7 timmar sedan efter 4 minuters spelande.
Någon fick 60 drag på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
7 timmar sedan efter 6 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 5. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 18 par).
17 timmar sedan efter 3 sekunders spelande.
Någon fick 13 drag på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
19 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick 27 drag på nivå 3. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 8 par).
2023-10-01 20:55 efter 3 minuters spelande.
Någon fick 17 drag på nivå 2. Bildmemory, del 2 (Bild till tal, 6 par).
2023-10-01 20:53 efter 2 minuters spelande.
Någon fick 11 drag på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
2023-10-01 20:51 efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
2023-10-01 19:51 efter 2 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par).
2023-09-30 17:48 efter 11 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 4. Länka ihop bild till tal (10 länkar).
2023-09-30 15:39 efter 3 sekunders spelande.
Annons
Spelet tränar tal upp till 100 genom att visualisera talen med bilder i grupper om tiotal och ental.

Instruktioner till Tiotal och ental - visualisera
Alla tal visualiseras med bilder grupperade i tiotal och ental så att elever får en bättre taluppfattning och bättre ser talen framför sig.
Memorypelen går ut på att vända kort, försöka komma ihåg var de ligger och para ihop rätt tal med rätt bild som föreställer tiotal och ental. Sen finns det en spelnivå där eleven ska länka ihop bilderna med rätt tal.
1. Bildmemory, del 1 (Bild till tal, 6 par)

2. Bildmemory, del 2 (Bild till tal, 6 par)

3. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 8 par)

4. Länka ihop bild till tal (10 länkar)

5. Bildmemory, del 3 (Bild till tal, 18 par)

Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Tiotal och ental - visualisera. Maximala antalet poäng (5 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 5 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Tiotal och ental - visualisera kan du totalt få 5 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.Liknande spel
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 8 kommentarer om detta kunskapsspel.
18 februari 2022 17:16
A
9 januari 2020 13:04
3 juni 2019 13:49
L
23 juli 2018 10:19
A
28 februari 2018 11:09
D
21 februari 2018 14:05
21 februari 2018 13:00
20 november 2017 09:15