Symaskinens olika delar

Annons
1
Symaskinens delar
Länka ihop Svår
2
Symaskinsmemory
3
Quiz
Välj, Flervalsfrågor
4
Quiz
Skriv, Frågor med fritextsvar Svår
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

Någon hade problem på nivå 4. Quiz (Skriv).
2024-05-24 11:11 efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. Quiz (Välj).
2024-05-24 11:08 efter 57 sekunders spelande.
Någon fick 37 drag på nivå 2. Symaskinsmemory.
2024-05-24 11:07 efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Symaskinens delar (Länka ihop).
2024-05-24 11:05 efter 11 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Symaskinens delar (Länka ihop).
2024-05-23 12:45 efter 3 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. Quiz (Välj).
2024-05-22 13:49 efter 60 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 2. Symaskinsmemory.
2024-05-22 13:48 efter 2 sekunders spelande.
Någon fick 35 drag på nivå 2. Symaskinsmemory.
2024-05-22 13:41 efter 4 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 4. Quiz (Skriv).
2024-05-22 11:35 efter 8 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. Quiz (Välj).
2024-05-22 11:28 efter 37 sekunders spelande.
Annons

Träna på vad de olika delarna på symaskinen heter.

Spelet Symaskinens olika delar

Instruktioner till Symaskinens olika delar

Lär dug vad alla delar av symaskinen heter. Dessa ord är bra att kunna när du ska följa en beskrivning inom sömnad.

1. Symaskinens delar (Länka ihop)

Länka ihopLänka ihop - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Spelarens uppgift är att länka ihop de 10 frågorna i de färgade rutorna med de mest passande svaren bland de vita rutorna. Varje färgad ruta kan bara länkas ihop med en vit ruta och tvärtom. Eleven får feedback på sina länkningar före inlämning och har 4 försök på sig att få alla länkar rätt. Frågorna har talsyntes på svenska. Svaren har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven länkat alla rutor rätt har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta länkarna - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. Symaskinsmemory

MemoryMemory - Nivån innehåller 10 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 10 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. Quiz (Välj)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på svenska. Svaren har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. Quiz (Skriv)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Symaskinens olika delar. Maximala antalet poäng (4 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 4 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Symaskinens olika delar kan du totalt få 4 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Liknande spel

Mer från spelskaparen

Ytterligare spelinformation

Ämne
Slöjd
Målgrupp
Årskurs 4 - Årskurs 6
Spelskapare
En användare (id 304199)
Uppdaterat
2023-11-07
Publicerat online
2023-11-07
Unikt id
17854
Sparat av
0-5 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3.3
Totalt 12
5
6
4
0
3
1
2
1
1
4

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!

Fler fördelar med plusmedlemskap