Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 2. Numbers: 10-20.
9 timmar sedan efter 19 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 8. Ordinal numbers (20-100).
15 timmar sedan efter 3 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 7. Ordinal numbers (11-20).
15 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 6. Ordinal numbers (1-10).
15 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 6. Ordinal numbers (1-10).
15 timmar sedan efter 36 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 5. Numbers: 100-1000.
15 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. Numbers: 21-99.
15 timmar sedan efter 1 minuts spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 3. Numbers: 20-100.
15 timmar sedan efter 55 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 3. Numbers: 20-100.
15 timmar sedan efter 21 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 2. Numbers: 10-20.
15 timmar sedan efter 59 sekunders spelande.
Engelska - siffror, tal och ordningstal med bokstäver.
Instruktioner till Siffror, tal och ordningstal
Vad heter siffran eller talet? Skriv ned siffran eller talets namn med bokstäver. Spelet testar alla tal mellan 1-100, 1000, 10 000, 100 000, 1 000 000 och 1 000 000 000.
1. Numbers: 1-10
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. Numbers: 10-20
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 11 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. Numbers: 20-100
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.4. Numbers: 21-99
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 9 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.5. Numbers: 100-1000
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 8 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.6. Ordinal numbers (1-10)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.7. Ordinal numbers (11-20)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.8. Ordinal numbers (20-100)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 12 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i Siffror, tal och ordningstal ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 8 kunskapspoäng genom att klara alla 8 nivåer.
I spelet Siffror, tal och ordningstal kan du totalt få 24 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Liknande spel
Mer från spelskaparen
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
Det finns totalt 16 kommentarer om detta kunskapsspel.
30 augusti 2024 08:45
16 januari 2024 17:39
A
11 januari 2024 12:53
27 oktober 2023 10:23
A
23 september 2022 10:17
5 oktober 2021 18:24
11 mars 2021 10:51
23 februari 2021 14:58
28 maj 2020 11:33
S
18 maj 2017 13:29
L
29 november 2016 09:31
19 november 2016 17:06
A
17 oktober 2016 09:15
E
11 februari 2016 10:55
E
10 februari 2016 19:40
E
10 februari 2016 10:30