Någon fick
alla rätt på nivå
1. Tvilling och Nästan tvilling.
2023-06-01 09:47 efter 35 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. Tvilling och Nästan tvilling.
2023-06-01 09:46 efter 41 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
1. Tvilling och Nästan tvilling.
2023-06-01 08:47 efter 15 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
3. Tiokompis & nästan tiokompis.
2023-05-31 14:03 efter 6 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
9. MINUS: (Minus nio,tio & ta en fr. tian).
2023-05-31 12:41 efter 4 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå
2. PLUS: Hel hand.
2023-05-31 09:09 efter 34 sekunders spelande.
Någon fick
alla rätt på nivå
1. Tvilling och Nästan tvilling.
2023-05-31 09:08 efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå
3. Tiokompis & nästan tiokompis.
2023-05-30 10:28 efter 3 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
5. MINUS: noll, ett, alla ental.
2023-05-30 10:28 efter 5 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå
2. PLUS: Hel hand.
2023-05-30 10:26 efter 6 sekunders spelande.
Här får du träna addition och subtraktion i talområdet 0-20.
Instruktioner till Snabbmatte Stora plus och Stora minus
Här får du träna addition och subtraktion med tiotalsövergång i talområdet 0-20.
Träna så att du blir så snabb som möjligt på dessa tabellkunskaper. Det har du nytta av i många situationer.
1. Tvilling och Nästan tvilling
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2 minuter (120 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
2. PLUS: Hel hand
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 12 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2 minuter (120 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
3. Tiokompis & nästan tiokompis
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 15 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2 minuter (120 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
4. PLUS: Jämna tal
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 18 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2 minuter (120 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
5. MINUS: noll, ett, alla ental
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 24 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2 minuter (120 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
6. MINUS: (hel hand & nästan alla ental)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 16 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2 minuter (120 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
7. MINUS: (två ska gå & tre ska gå)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 20 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2 minuter (120 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
8. MINUS: (hälften och nästan hälften)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 15 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
9. MINUS: (Minus nio,tio & ta en fr. tian)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 29 frågor, men det visas max 10 uppgifter per spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten
grön och vid felaktig blir texten
röd. Tidsgränsen för att klara varje spelomgång är 2,7 minuter (160 sekunder). När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen
Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.
Beräkning av kunskapspoäng
Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Snabbmatte Stora plus och Stora minus. Maximala antalet poäng (9 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 9 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Snabbmatte Stora plus och Stora minus kan du totalt få 9 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer