Enkla talmönster

Annons
1
0-10 framåt
1-hopp, 2-hopp och 3-hopp, Flervalsfrågor Svår
2
0-10 bakåt
1-hopp, 2-hopp och 3-hopp, Flervalsfrågor
3
0-100 framåt
5-hopp och 10-hopp, Flervalsfrågor
4
0-100 bakåt
5-hopp och 10-hopp, Flervalsfrågor
5
0-100
svårare, Flervalsfrågor Svår
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

En elev hade problem på nivå 5. 0-100 (svårare).
2023-06-02 17:39 efter 35 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 4. 0-100 bakåt (5-hopp och 10-hopp).
2023-06-02 17:38 efter 41 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 3. 0-100 framåt (5-hopp och 10-hopp).
2023-06-02 17:38 efter 60 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. 0-10 bakåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
2023-06-02 17:36 efter 2 minuters spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
2023-06-02 17:34 efter 2 minuters spelande.
En elev hade problem på nivå 3. 0-100 framåt (5-hopp och 10-hopp).
2023-06-02 10:22 efter 2 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
2023-06-02 10:21 efter 47 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. 0-10 bakåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
2023-06-02 10:21 efter 27 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 2. 0-10 bakåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
2023-06-02 10:20 efter 24 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 2. 0-10 bakåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp).
2023-06-02 10:19 efter 2 minuters spelande.
Annons

I detta spel får eleverna träna på enklare talmönster (åk 1-3)

Spelet Enkla talmönster

Instruktioner till Enkla talmönster

I detta spel får eleverna träna på enklare talmönster (åk 1-3), ex 1-hopp, 2-hopp, 3-hopp, 5-hopp och 10-hopp framåt och bakåt.

1. 0-10 framåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 8 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. 0-10 bakåt (1-hopp, 2-hopp och 3-hopp)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 6 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. 0-100 framåt (5-hopp och 10-hopp)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 9 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. 0-100 bakåt (5-hopp och 10-hopp)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 9 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

5. 0-100 (svårare)

FlervalsfrågorFlervalsfrågor - Nivån innehåller 5 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 1 hjärta (extraliv) som räddar eleven. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Enkla talmönster. Maximala antalet poäng (5 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 5 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Enkla talmönster kan du totalt få 5 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Liknande spel

Mer från spelskaparen

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 1 - Årskurs 3
Övar
Talmönster Talföljder Taluppfattning
Spelskapare
En användare (id 31147)
Uppdaterat
2020-02-23
Publicerat online
2020-02-23
Unikt id
10978
Sparat av
20-30 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3,8
Totalt 396
5
229
4
37
3
27
2
21
1
82

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!

Fler fördelar med plusmedlemskap