Bilda tal

Annons
1
Lägsta talet
2-siffrigt, Frågor med fritextsvar Svår
2
Högsta talet
2-siffrigt, Frågor med fritextsvar
3
Lägsta talet
3-siffrigt, Frågor med fritextsvar
4
Högsta talet
3-siffrigt, Frågor med fritextsvar
5
Memory
2-siffrigt, lägsta talet
6
Memory
2-siffrigt, högsta talet
7
Memory
3-siffrigt, lägsta talet
8
Memory
3-siffrigt, högsta talet
Annons
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

En elev hade problem på nivå 1. Lägsta talet (2-siffrigt).
23 timmar sedan efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Lägsta talet (2-siffrigt).
2024-05-21 12:38 efter 58 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Lägsta talet (2-siffrigt).
2024-05-20 09:58 efter 38 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Lägsta talet (2-siffrigt).
2024-05-17 12:51 efter 13 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 4. Högsta talet (3-siffrigt).
2024-05-17 08:35 efter 45 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Lägsta talet (2-siffrigt).
2024-05-17 08:34 efter 53 sekunders spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Lägsta talet (2-siffrigt).
2024-05-17 08:32 efter 3 sekunders spelande.
Någon fick 14 drag på nivå 7. Memory (3-siffrigt, lägsta talet).
2024-05-15 11:04 efter 55 sekunders spelande.
Någon fick 25 drag på nivå 6. Memory (2-siffrigt, högsta talet).
2024-05-15 11:03 efter 1 minuts spelande.
Någon fick 29 drag på nivå 5. Memory (2-siffrigt, lägsta talet).
2024-05-15 11:02 efter 2 minuters spelande.

Träna på att bilda tal av olika siffror (2- och 3-siffriga)

Spelet Bilda tal

Instruktioner till Bilda tal

I detta spel får eleverna träna på att bilda tal av siffor, ex högsta och lägsta talet av 2 eller 3 siffror.

1. Lägsta talet (2-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. Högsta talet (2-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. Lägsta talet (3-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. Högsta talet (3-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

5. Memory (2-siffrigt, lägsta talet)

MemoryMemory - Nivån innehåller 9 par (bestående av ord som paras ihop med bilder), men det visas max 8 par per spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 8 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.

6. Memory (2-siffrigt, högsta talet)

MemoryMemory - Nivån innehåller 9 par (bestående av ord som paras ihop med bilder), men det visas max 8 par per spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 8 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.

7. Memory (3-siffrigt, lägsta talet)

MemoryMemory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.

8. Memory (3-siffrigt, högsta talet)

MemoryMemory - Nivån innehåller 6 par (bestående av ord som paras ihop med bilder) och alla tränas varje spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 6 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Bilda tal. Maximala antalet poäng (8 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 8 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Bilda tal kan du totalt få 8 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Liknande spel

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 1 - Årskurs 3
Spelskapare
Raderad användare
Uppdaterat
2023-11-03
Publicerat online
2020-02-23
Unikt id
10979
Sparat av
5-10 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3.9
Totalt 190
5
117
4
17
3
9
2
9
1
38

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!

Fler fördelar med plusmedlemskap