Bilda tal

Annons
1
Lägsta talet
2-siffrigt, Frågor med fritextsvar Svår
2
Högsta talet
2-siffrigt, Frågor med fritextsvar
3
Lägsta talet
3-siffrigt, Frågor med fritextsvar
4
Högsta talet
3-siffrigt, Frågor med fritextsvar
Spara
Kommentera
Dela

Senaste händelserna i detta spel

En elev fick alla rätt på nivå 4. Högsta talet (3-siffrigt).
2023-06-02 12:24 efter 29 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 4. Högsta talet (3-siffrigt).
2023-06-02 12:23 efter 14 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 4. Högsta talet (3-siffrigt).
2023-06-02 12:23 efter 5 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 3. Lägsta talet (3-siffrigt).
2023-06-02 12:23 efter 40 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. Högsta talet (2-siffrigt).
2023-06-02 12:22 efter 34 sekunders spelande.
En elev hade problem på nivå 2. Högsta talet (2-siffrigt).
2023-06-02 12:21 efter 5 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 1. Lägsta talet (2-siffrigt).
2023-06-02 11:10 efter 44 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 4. Högsta talet (3-siffrigt).
2023-06-02 11:02 efter 44 sekunders spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 3. Lägsta talet (3-siffrigt).
2023-06-02 11:02 efter 1 minuts spelande.
En elev fick alla rätt på nivå 2. Högsta talet (2-siffrigt).
2023-06-02 11:00 efter 51 sekunders spelande.
Annons

Träna på att bilda tal av olika siffror (2- och 3-siffriga)

Spelet Bilda tal

Instruktioner till Bilda tal

I detta spel får eleverna träna på att bilda tal av siffor, ex högsta och lägsta talet av 2 eller 3 siffror.

1. Lägsta talet (2-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

2. Högsta talet (2-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

3. Lägsta talet (3-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

4. Högsta talet (3-siffrigt)

Frågor med fritextsvarFrågor med fritextsvar - Nivån innehåller 6 frågor (varav alla har bild) och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 1 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.

Beräkning av kunskapspoäng

Varje avklarad spelnivå ger 1 kunskapspoäng i Bilda tal. Maximala antalet poäng (4 kunskapspoäng) uppnås när du klarat alla 4 nivåer. En bronsmedalj får du när du klarat en nivå 2 gånger och en silvermedalj efter 5 klarade omgångar. En guldmedalj får du när du klarat en nivå 10 gånger. I spelet Bilda tal kan du totalt få 4 guldmedaljer. Man får endast kunskapspoäng för nivåer som inte klarats av förut, dvs de nivåer ovan som inte är gröna. Även när du har klarat av en nivå kan du fortsätta träna på den nivån, men det ger då inga kunskapspoäng.

Liknande spel

Mer från spelskaparen

Ytterligare spelinformation

Ämne
Matematik
Målgrupp
Årskurs 1 - Årskurs 3
Övar
Taluppfattning Högsta Lägsta
Spelskapare
En användare (id 31147)
Uppdaterat
2020-03-01
Publicerat online
2020-02-23
Unikt id
10979
Sparat av
5-10 användare
Operativsystem
Webbläsare
Pris
Gratis

Recensioner

3,9
Totalt 166
5
104
4
16
3
7
2
7
1
32

Rapportera

Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.

Skriv en kommentar nedan för att kontakta spelskaparen eller

Kommentarer


(Visas inte - endast för svar)
E
Elevspel
Vad tycker du om det här spelet?
Skriv en kommentar och berätta för andra besökare vad du tycker!

Fler fördelar med plusmedlemskap