Senaste händelserna i detta spel
Någon hade problem på nivå 3. Böjning av llamar (Fyll i luckorna).
2025-10-19 20:55 efter 2 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning).
2025-10-19 20:55 efter 3 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning).
2025-10-15 15:13 efter 3 sekunders spelande.
Någon fick 12 missar och 25 drag på nivå 2. Böjning av llamar (Memory).
2025-10-15 15:13 efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning).
2025-10-14 14:04 efter 2 minuters spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning).
2025-10-14 14:01 efter 1 minuts spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning).
2025-10-14 14:00 efter 2 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning).
2025-10-14 13:55 efter 8 minuters spelande.
Någon hade problem på nivå 4. Översätt meningarna med llamar (Skrivövning).
2025-10-10 22:53 efter 21 sekunders spelande.
Någon fick alla rätt på nivå 1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning).
2025-10-10 22:53 efter 1 minuts spelande.
Annons
Vi böjer spanska verben LLAMAR med pronomen jag, du, han, hon, den.
Instruktioner till Verbet LLAMAR (att heta/att kalla sig)
Öva upp din spanska genom att fylla i rätt böjning av verbet för rätt pronomen. Kom ihåg att yo *ME* llamo, tu *TE* llamas, el/ella *SE* llama
LLAMAR (att heta/att kalla sig)
Jag heter = Yo *me* llamo
Du heter = Tú *te* llamas
Han heter = El *se* llama
Hon heter = Ella *se* llama
Den heter = *Se* llama (ex. mi perro se llama)
1. Böjning av llamar (Välj rätt böjning)
Flervalsfrågor - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Till varje fråga får spelaren tre svarsalternativ. Endast ett av dessa är rätt. Det gäller för spelaren att hitta det rätta alternativet. Eleven har 3 hjärtan (extraliv) som räddar eleven. Frågorna har talsyntes på spanska. Svaren har talsyntes på spanska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven valt alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.2. Böjning av llamar (Memory)
Memory - Nivån innehåller 9 par (bestående av ord som paras ihop med andra ord), men det visas max 8 par per spelomgång. Elevens uppgift är att hitta två kort som hör ihop. Hittas två spelkort som hör ihop tas de bort från spelplanen. Spelomgången är klar när alla 8 kortpar har hittats och memoryt har tömts på spelkort. Det finns ingen tidsgräns. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vilka kortpar som hör ihop - och spelaren får försöka klara nivån igen.3. Böjning av llamar (Fyll i luckorna)
Lucktext - Nivån innehåller 10 lucktext och alla tränas varje spelomgång. Lucktexternas ordning slumpas varje spelomgång. I spelet får eleven 10 uppgifter med texter där vissa ord eller tal dolts. Dessa ord eller tal har ersatts med fält där eleven antingen ska fylla i rätt ord, eller välja rätt ord i en lista. Ibland visas ett frågetecken ? efter fältet - om spelaren klickar på det så visas en ledtråd till vad som efterfrågas. Eleven har 3 försök på sig att skriva rätt ord i spelets luckor. En lucktext kräver oftast att läsaren förstår sammanhanget i texten för att kunna fylla i rätt ord. Det kan därför vara nödvändigt att läsa texten flera gånger. Lucktexterna har talsyntes på spanska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven fyllt i alla luckor rätt har spelomgången klarats. Är någon lucka för svår går det att klicka på knappen Avbryt - då visas vad som ska stå i alla luckor - och spelaren får försöka klara lucktexten igen.4. Översätt meningarna med llamar (Skrivövning)
Frågor med fritextsvar - Nivån innehåller 10 frågor och alla tränas varje spelomgång. Eleven måste skriva det rätta svaret helt själv och har 3 försök på sig att skriva rätt ord eller mening i varje uppgifts textfält som inte är skiftlägeskänsliga. Eleven får feedback på varje knapptryckning för att underlätta att skriva rätt svar. Vid korrekt inmatning blir texten grön och vid felaktig blir texten röd. Frågorna har talsyntes på svenska. Det finns ingen tidsgräns. När eleven skrivit alla rätta svar har spelomgången klarats. Är det för svårt går det att klicka på knappen Avbryt - då visas de rätta svaren - och spelaren får försöka klara nivån igen.Beräkning av kunskapspoäng och medaljer
Varje avklarad spelnivå i Verbet LLAMAR (att heta/att kalla sig) ger 1 kunskapspoäng. Du kan samla maximalt 4 kunskapspoäng genom att klara alla 4 nivåer.
I spelet Verbet LLAMAR (att heta/att kalla sig) kan du totalt få 12 medaljer. Medaljer delas ut baserat på hur många gånger du har klarat en nivå:
- Bronsmedalj: efter 2 avklarade omgångar.
- Silvermedalj: efter 5 avklarade omgångar.
- Guldmedalj: efter 10 avklarade omgångar.
Kunskapspoäng ges endast för nivåer som du inte har klarat tidigare, det vill säga de nivåer som ännu inte har förbockade gröna cirklar. Även efter att du har klarat en nivå och fått både kunskapspoäng och medaljer kan du fortsätta träna på den, men det ger inga fler kunskapspoäng eller medaljer.
Liknande spel
Mer från spelskaparen
Ytterligare spelinformation
Recensioner
Rapportera
Om du hittar ett stavfel eller annat som borde rättas till får du gärna ta kontakt med spelskaparen eller oss på Elevspel.
Kommentarer
E